“Sosiaalinen jännittäminen on aivojesi tekemä väärä hälytys; kun vahvistat sisäistä turvan tunnetta viisaan kehosi avulla, pelko väistyy.”

Oletko kyllästynyt sosiaaliseen jännittämiseen? Ei hätää – siihen voi saada apua. Tärkeintä on oivaltaa, että sosiaalinen jännittäminen ei ole sinun vikasi eikä pysyvä ominaisuutesi. Kun opit säätelemään kehosi ja hermostosi reaktioita, myös aivosi alkavat reagoida uudella tavalla. Sisäisen kroonisen hätätilan tilalle syntyy luottamus ja rauha.

Alta löydät kolme suosituinta jännittämistä käsittelevää blogi-kirjoitustani (sisältää hyödyllistä tietoa ja vinkkejä).

Kuka on kirjoittaja?

 

Hei, olen Tiia! Hellä Mieli-yritykseni päätehtävänä on auttaa ihmisiä, jotka kärsivät sosiaalisesta jännittämisestä. Sosiaalinen jännittäminen on monen työikäisen aikuisen ongelma, ja se on usein alkanut jo teini-iässä. Kun on “tottunut” jännittämään “vähän kaikkea”, on saattanut sisäistää jännittäjän identiteetin ja saattaa luulla, ettei elämää rajoittavasta jännittämisestä voi päästä koskaan eroon.

Omien kokemusteni kautta olen löytänyt todella vaikuttavia keinoja jännityksen hallintaan ja lieventämiseen. Vuosien varrella ymmärsin, että jännittämiseen voi vaikuttaa parhaiten oman kehon kautta, erilaisten kehomieli-harjoitusten avulla.

Tervetuloa siis tutustumaan Hellä Mieli-blogiini, toivon, että näistä kirjoituksista on Sinulle apua! Näistä oivalluksista ja vinkeistä olen kirjoittamassa myös kirjaa. Kirjan julkaisee Viisas elämä – kustantamo vuonna 2023.

Jos haluat oppia konkreettisia ja helppoja kehomieli-harjoituksia, joiden avulla opit helpottamaan jännittämistä, kutsun Sinut mukaan Jännittäjän verkkokurssille.

Tämän kurssin on käynyt jo yli 400 ihmistä ja palautteet ovat olleet aivan mahtavia – harjoituksista ja luennoista on saatu todella paljon apua jännittämisen kanssa selviämiseen.
Lue lisää myös verkkokurssista alta (ja asiakkaiden palautteita) ja ilmoittaudu pian mukaan!

 

 

3 blogikirjoitusta jännittäjälle

 

Blogi 1: Sosiaalinen jännittäminen ei johdu tilanteesta, vaan kehon epätasapainosta

 

Tässä artikkelissa saat vastauksen seuraaviin kysymyksiin:

=

Miksi jännittäminen toistuu aina samoissa tilanteissa?

=

Miten erottaa tilanne ja tunne (pelko) toisistaan, jotta jännitysoireet eivät aina toistuisi vastaavassa tilanteessa?

=

Mikä aiheuttaa kehon epätasapainotilan ja miten se vaikuttaa turvan tunteeseen?

=

Miten opetella itsesäätelyä eli omien tunnereaktioiden hallintaa?

=

Miksi altistus ei aina auta, vaikka samaan tilanteeseen menisi tuhansia kertoja?

=

Miten kouluttaa aivot uudelleen, eli miten päästä irti automaattisista paniikkia aiheuttavista reaktioista?

Lue blogikirjoitus täältä:

Sosiaalinen jännittäminen ei johdu tilanteesta, vaan kehon epätasapainosta

Blogi 2: Jännittäjän mieli elää tulevaisuudessa ja keho menneisyydessä

 

Miten päivittää keho ja mieli tähän hetkeen, kun mieli vaeltaa murehtimaan tulevia asioita ja keho reagoi jännittymällä menneisyyden kokemusten vuoksi?

Tässä blogissa sukellamme aiheeseen seuraavien otsikoiden avulla:

=

Jatkuva jännittäminen on terveysriski

=

Stressikeho vastustaa rentoutumista

=

Kun keho palaa tähän hetkeen, mieli seuraa perässä

=

Harjoitus: Palaa takaisin kehoon

Lue blogikirjoitus täältä:

Jännittäjän mieli elää tulevaisuudessa ja keho menneisyydessä

Blogi 3: Oman puheenvuoron odotus jännittää – mikä avuksi?

 

Oman esittelyvuoron odottaminen saa monen ihmisen sykkeen nousemaan ja kädet hikoamaan. Tästä blogikirjoituksesta löydät vinkkejä siihen, miten selvitä jännittämisen kanssa omaa esittelyvuoroa odotellessa.

Tästä blogiin:

Oman esittelyvuoron odotus jännittää – mikä avuksi?

 

Tervetuloa mukaan Jännittäjän verkkokurssille!

 

Kuuden viikon mittainen Jännittäjän verkkokurssi on auttanut jo satoja sosiaalisesta jännittämisestä kärsiviä ihmisiä. Moni kokee, ettei lääkitys tai puhemuotoinen terapia auta riittävästi sosiaalisen jännittämisen helpottamiseksi. Jännittämiseen voikin saada parhaiten apua kehon kautta. Tällä verkkokurssilla opit helppoja ja yksinkertaisia kehomieli-harjoituksia, joiden avulla opit säätelemään jännittämisen tunteita. Ymmärrät myös, että kehon täytyy saada vapautua trauma- ja stressiperäisestä jännityksestä, ennen kuin voimme hallita mieltämme ja tunteitamme.

Oletko valmis muutokseen? Tule mukaan Jännittäjän verkkokurssille!

Tervetuloa mukaan!

 

Jännittäjän verkkokurssi

Tervetuloa mukaan!

Jännittäjän verkkokurssi

Tiia Minaya valmentajasi

Toivon, että tästä artikkelista oli Sinulle hyötyä!

Terveisin, Tiia

Sertifioitu TRE-ohjaaja | Mindfulness-ohjaaja CFM | Ratkaisukeskeinen valmentaja

www.hellamieli.fi