JÄNNITTÄJÄN OPAS

Sosiaalisten tilanteiden jännittäminen voi tehdä elämästä taistelua. Se vie valtavasti energiaa.

Usein ajatellaan, että jännittäminen ja sosiaalinen ahdistuneisuus ovat vain mielen ongelmia. Oireet ilmenevät kuitenkin hyvin fyysisinä. On tärkeää ymmärtää myös jännittämisen fysiologinen puoli.

Voisi sanoa, että pelko asuu kehossa. Lihakset jännittyvät ja autonominen hermosto ryöpsähtää ylikierroksille alle sekunnissa. Kun opimme rentouttamaan lihaksiamme ja tasaamaan ylivirittynyttä hermostoamme, myös mielemme rauhoittuu. Kaiken lähtökohtana on kuitenkin myötätuntoinen suhtautuminen omaan itseen.

OPPAAN SISÄLTÖ:

Miksi jännittää?

Jännittämisen kerrokset

Auttaako siedätys?

Mindfulness- ja TRE-stressinpurkuharjoitukset auttavat jännittäjää

Kaksi helppoa harjoitusta, joiden avulla voit oppia kohtaamaan erilaisia tunteita ja rauhoittamaan omaa olotilaa jännityksen iskiessä

R
Tilaamalla Jännittäjän oppaan liityt Hellä Mieli-hyvinvointipalveluiden sähköpostilistalle. Saat postia harvakseltaan ja vain jännittämiseen liittyen. Voit lopettaa viestien saamisen koska tahansa klikkaamalla “poistu listalta” linkkiä, joka löytyy jokaisesta viestistä.
~
Tietosi ovat 100 % turvassa, eikä niitä luovuteta muille. Kun olet sähköpostilistalla, saat tietoa tulevista Jännittäjän verkkokursseista ja myöhemmin ilmestyvästä e-kirjasta.
Käy tykkäämässä Hellä Mieli Facebook-sivusta ja saat tiedon uusista blogikirjoituksista sekä tulevista kursseista.